Apelarea la un consilier sau psiholog

Un consilier este cineva cu care poți să vorbești despre lucrurile care te îngrijorează, ei pot să te sprijine să găseşti modalități prin care tu să faci față situațiilor pe care le întâlnești. De asemenea, uneori se întâmplă ca doar vorbind să identifici mai ușor soluțiile despre care nici nu știai că sunt acolo. Consilierii lucrează de obicei în școli, în cabinete, în centre culturale, în clinici medicale sau în departamentele de asistență socială. Totodată, ai opţiunea de a merge la psiholog sau la un psihoterapeut acreditat care are multă experienţă în ghidarea tinerilor pentru a trece prin anumite etape de confuzie, teamă, îndoială, cu puternice accese de furie sau tristeţe samd într-un mod sănătos. Sprijinul unui psiholog nu înseamnă a îţi da sfaturi şi a îţi spune ce să faci ci, mai degrabă, te ajută să identifici tu singur cauzele şi să găsiţi împreună atitudini, interpretări şi comportamente care să te ajute să te dezvolţi şi să înveţi din experienţa ta.

De asemenea, există servicii precum CTRL_Ajutor care oferă consiliere telefonică. Ce ar trebui să știi?

  • Persoanele la care vei apela te vor asculta cu răbdare
  • Persoanele care îți vor răspunde nu te vor judeca și nu te vor învinovăți în niciun fel
  • Persoanele care îți vor răspunde vor face tot posibilul să te ajute să îți rezolvi problema
  • Persoanele la care apelezi îți vor păstra confidențialitatea, acestea nu vor spune nimănui ce s-a întâmplat dacă tu nu dorești asta. Singurele situații în care această regulă nu se aplică sunt acelea în care există posibilitatea ca apelantul să îşi facă rău lui sau altcuiva.
  • Poți oricând să închei conversația dacă nu o consideri utilă pentru tine.

Când te-ai simţit ultima oară ascultat, înţeles, sprijinit şi încurajat?