Dragi cadre didactice,
Vă mulțumim pentru înscrierea la cursul Profesor
real într-o școală virtuală. Interesul pentru acest demers ne-a depășit
așteptările și în egală măsură ne responsabilizează pentru a oferi în
continuare conținut relevant pentru profesori și elevi pe această temă.
Pentru a vă oferi o experiență cât mai facilă
legată de urmarea cursului pe platforma dedicată, am creat mai jos o secțiune
de Întrebări frecvente (FAQ) unde veți regăsi cele mai des întâlnite întrebări
pe care echipa noastră le-a primit, precum și răspunsurile aferente acestora.
Dacă aveți întrebări suplimentare, ce nu se
regăsesc în lista de mai jos, nu ezitați să ne contactați la email contact@oradenet.ro sau telefon 0740
992 176 (Luni- Vineri între orele 9:00 – 13:00).
A. Despre
autentificare și parole
1. Pot urma cursul
chiar dacă nu m-am înscris în luna octombrie?
Înscrierile pentru
curs s-au încheiat pe 26 octombrie, iar în prezent nu mai este posibilă crearea
unor conturi noi pe platformă. Vă încurajăm să urmăriți pagina www.facebook.com/SigurPeNet pentru a afla când va fi lansată o nouă rundă de
înscrieri.
2. Ce fac dacă nu
am primit sau nu mai găsesc mesajul cu detaliile de accesare a platformei?
Trimite email către
contact@oradenet.ro și vei primi din nou mesajul acolo. Contul tău va funcționa
numai dacă te-ai înscris în prealabil la curs.
3. Cum îmi schimb
parola? Ce trebuie să conțină parola nouă?
Conectează-te pe
salvaticopiii.elearning.ro, mai apoi dă click pe iconița din dreapta sus
(portret) și accesează Profil. Vei fi direcționat spre zona în care poți să
introduci Parola curentă, Parola nouă și Confirmă parola nouă. Aceasta trebuie
să aibă minim 8 caractere și să conțină cel puțin o majusculă, o literă mică, o
cifră și un caracter special (ex. #$%)
4. Cum îmi resetez parola?
Click pe ”Parolă uitată” -> scrie
adresa de email –> ”Send”. Deschide într-o altă fereastră mailul tău. În următoarele
minute vei primi un mail cu noua parolă (mailul poate fi găsit în Inbox sau
Spam). Verifică dacă mailul primit este trimis la aceeași oră și dată cu cea în
care ai dat resetare parolă (pentru a nu fi un mail dintr-o resetare
anterioară). Selectează și copiază noua parolă în formularul de conectare pe
platforma salvaticopiii.elearning.ro . Atenție ca atunci când selectezi parola
să nu iei un spațiu liber în plus, înainte sau după parolă. Lipește noua parolă
în formularul de conectare. Pentru a te asigura că nu ai luat un spațiu liber
în plus, vizionează parola (ochiul din partea dreaptă) și verifică să nu aibă
caractere libere în plus înainte sau după prima literă/cifră.
5. Ce fac daca se afișează
pe ecran unul din mesajele de mai jos?
„Combinația nume de utilizator cu parola nu
este corectă”
În cazul acesta parola introdusă nu este
cea corectă. Vei realiza o resetare de parolă. Click pe ”Parolă uitată” ->
scrie adresa de email –> ”Send”. Apoi, deschide într-o altă fereastră mailul
tău. În următoarele minute vei primi un mail cu noua parolă (mailul poate fi
găsit în Inbox sau Spam). Verifică dacă mailul primit este trimis la aceeași
oră și dată cu cea în care ai dat resetare parolă (pentru a nu fi un mail
dintr-o resetare anterioară). Selectează și copiază noua parolă în formularul
de conectare pe platforma salvaticopiii.elearning.ro . Atenție ca atunci când
selectezi parola să nu iei un spațiu liber în plus, înainte sau după parolă.
Dacă în continuare îți apare mesajul „Combinația nume utilizator cu parola nu
este corectă” înseamnă că ultima parolă primită pe mail nu este copiată corect.
„Acest
nume de utilizator nu este înregistrat în baza de date sau a fost șters.”
Dacă în trecut ai reușit să te conectezi
cu succes pe platforma de învățare, înseamnă că adresa de email introdusă în
formualarul de conectare nu este scrisă corect. Șterge adresa de email și va
trebui să o rescrii, pentru a te asigura că nu există nicio greșeală de scriere.
Dacă nu te-ai mai conectat până acum pe
platformă, ai scris adresa de email corect, și îți apare acest mesaj de fiecare
dată, înseamnă că nu ai completat formularul de înscriere de pe site-ul Ora de
net, disponibil în luna octombrie. Astfel, adresei tale de email nu îi
corespunde un cont pe platforma de învățare.
Dacă îți amintești că ai completat
formularul de înscriere de pe site-ul Ora de net, ai primit mesajul de
felicitări afișat pe site, dar nu ai primit de la noi niciun mail de Confirmare
sau cu Datele necesare de conectare pe adresa de email, înseamnă că în
formularul de înscriere adresa de email a fost introdusă greșit. Din păcate, nu
putem realiza conturi noi. În acest caz vă invităm cu drag să ne urmăriți
pagina de Facebook Ora de net sau site-ul oradenet.ro pentru a vedea din timp
campaniile, cursurile și resursele pe care le lansăm.
B. Despre
parcurgere
1. Nu îmi apar
modulele de învățare pe panoul principal.
În primul rând,
asigură-te că ai accesat secțiunea Cursuri din bara de sus a platformei de
învățare. Dacă în continuare nu apar modulele, există posibilitatea ca o opțiune
sau extensie în browserul de pe care accesezi cursul să blocheze afișarea
acestora. Te invităm să încerci una din următoarele opțiuni:
2. Videoclipurile
și modulele se încarcă foarte greu.
Cu excepția cazului
în care îți trimitem un mail în care te anunțăm că este o problemă generală cu
platforma, cel mai probabil este vorba despre o problemă ce ține de internetul
sau dispozitivul de pe care accesezi cursul.
3. Am ajuns la un
material video și nu reușesc să trec de el. De ce?
Pentru a putea
trece la secțiunile următoare, videoclipul trebuie vizualizat în totalitate.
4. De ce un Modul
finalizat apare în zona de Panou ca fiind incomplet?
Acest lucru se
întâmplă atunci când anumite secțiuni nu au fost parcurse complet (de exemplu,
parcurgerea tuturor slide-urilor sau accesarea butoanelor de plus care afișau
mai multe informații).
Te invităm să
deschizi modulul incomplet. În partea stângă sus, înaintea textului „Profesor
real într-o școală virtuală” se află trei linii. Dând click pe acestea, apare
meniul modulului. Asigură-te că în meniul fiecărui modul, toate subsecțiunile
parcurse au în față un cerc portocaliu cu semnul de văzut alb. Dacă toate
acestea sunt portocalii, înseamnă că sunt parcurse. Dacă toate apar cu
portocaliu, atunci nu mai este relevant mesajul Incomplet din meniul principal,
cursul va fi considerat ca fiind parcurs.
În cazul în care
sunt subsecțiuni cu cerc gri, acelea nu au fost parcurse. Te rugăm să revii
asupra lor.
5. Pe panoul
principal îmi apare un alt scor decât scorul real pe care l-am obținut la
testul din modulul respectiv.
Pe panoul
principal, scorul afișat pe fiecare modul reprezintă media tuturor testărilor
regăsite în acel modul. Prin urmare, ceea ce este important să rețineți este că
în urma parcurgerii tuturor testărilor dintr-un modul trebuie să aveți afișat
un scor minim de 80%.
ATENȚIE! Scorul Modulului I poate fi sub 80%. Modulul I nu conține
nicio testare, ci doar o auto-evaluare a cunoștințelor dvs. înainte să
parcurgeți materialele.
C. Despre modul de
evaluare
1. Ce trebuie să
încărcăm la Materiale?
Nu e necesar să
încărcați documente în secțiunea Materiale.
2. Cum fac pentru a
răspunde din nou la unul din testele de auto-evaluare, pentru a obține un
punctaj mai mare?
În partea din
dreapta a chestionarului se află un simbol mic (ca un cerc) de Reîmprospătare a
paginii. Dând click pe acel simbol toate răspunsurile de până atunci, din acel test
de autoevaluare, se vor reseta și fi trimis către prima întrebare.
3. Cum procedăm cu
activitățile practice ce trebuie realizate cu elevii?
Activitățile
practice destinate întregii clase pot fi realizate în măsura în care se
pretează vârstei și specificului elevilor dvs. iar acestea pot fi finalizate și
după parcurgerea întregului curs. Activitățile practice au rolul de a consolida
cunoștințele teoretice din curs. Dacă raportezi aceste activități în cadrul
programului de voluntariat Ora de Net https://oradenet.ro/fii-voluntar, poți primi adeverințe ce atestă implicarea ta.
4. Este obligatoriu
să petrec 15 ore pe platformă?
Nu există un timp
minim sau maxim pe care să îl petreci pe platformă, fiecare cursant parcurge
materialele în ritmul propriu. ATENȚIE! Platforma înregistrează doar acțiunile
pe care le realizați propriu-zis în curs (click, tastare etc.). Prin urmare, chiar
dacă dvs. petreceți 1 oră pentru a finaliza un exercițiu de reflecție, de
pildă, există posibilitatea ca platforma să înregistreze un timp mult mai
scurt. Pentru obținerea certificatului, nu va fi luat în considerare timpul
înregistrat pe platformă – acesta este unul estimativ.
D. Despre
finalizare și certificate
1. Ce fac dacă nu
se încarcă Eseul final?
Acest mesaj poate
să apară atunci când încerci să trimiți către noi eseul, feedback sau alt tip
de text. Este nevoie să parcurgi textul scris de tine și să verifici dacă
acesta conține caractere speciale precum: ‘ ; % # @ șamd. Este nevoie să le înlocuiești cu
litere, cifre sau semne de punctuație precum: . ,
După ce textul nu
mai conține caractere speciale, reîncearcă trimiterea.
2. Cum îmi dau
seama dacă am încheiat cursul sau mai am ceva de făcut?
Pentru finalizarea
cursului este importantă parcurgerea tuturor testărilor de evaluare. Fiecare
test, cu excepția chestionarului de autoevaluare din Modulul I, trebuie să aibă
un scor de cel puțin 80%. În plus, este importantă parcurgerea chestionarului,
eseului și a feedback-ului de la ultimul modul.
3. Când se vor
elibera certificatele ce atestă absolvirea de participare?
Certificatele vor
fi eliberate în perioada ianuarie-februarie 2021.
4. Cursul este
acreditat?
Cursul nu oferă credite,
însă se va elibera, după parcurgerea integrală și susținerea cu succes a
evaluărilor, un certificat care atestă partici